Interim Business Controller (Cultuur) – Utrecht

Interim Business

Controller (Cultuur)

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Utrecht, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Business Controller (Cultuur). De opdracht start per direct, heeft een looptijd van minimaal 4 maanden en vraagt een inzet van gemiddeld 14 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 14 uur per week
  • Vacature-ID:1823

Organisatie

Binnen de afdeling Culturele Zaken werk je bij het team Finance & Control, waarin de bedrijfsvoering is ondergebracht. Je opereert in een dynamische omgeving, in samenwerking met specialisten op het gebied van subsidieprocessen, juridische zaken, communicatie, interne beheersing en informatie- en procesmanagement. Je werkt samen met collega's binnen de afdeling Culturele Zaken, waarin alle sectoren van de kunst vertegenwoordigd zijn. De afdeling is relatief klein. Gevolg is dat er daarom veel gedaan wordt in netwerken en dat de functie vraagt om een integrale invulling. Het gemeentebestuur wordt geadviseerd over het te voeren cultureel beleid en het vastgestelde beleid wordt omgezet in concrete activiteiten en voorzieningen. De afdeling Culturele Zaken zet in op een samenhangend cultuurbeleid en op stimulering en versterking van het culturele klimaat in de stad, met een breed (publieks-)bereik. Daar draag jij vanuit deze opdracht aan bij.

Functie

Je voert de volgende taken uit:

  • Het beantwoorden van financiële vraagstukken voor culturele organisaties (zoals TivoliVredenburg, Centraal Museum en Stadsschouwburg).
  • MT-stukken met financiële impact beoordelen conform spelregels van gemeenten en BBV.
  • Het financieel beoordelen van jaarstukken en financiële rapportages.
  • Het beoordelen van de bijdrage van het subsidiedashboard, waarmee de beleidscollega’s worden ondersteund in de monitoring van de subsidie.
  • Coördinatie en werkverdeling van het team F&C, bestaande uit 2 adviseurs business controle en 1 financieel specialist.

Functie-eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële functie, als controller of financieel adviseur.
  • Aantoonbare kennis van het vakgebied planning en control.
  • Een afgeronde hbo opleiding richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke financiën.
  • Relevante ervaring met het toepassen van adviesvaardigheden en met beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.