nl
nl

Interim Coördinator P&C (gemeente) – Midden van het land

Interim Coördinator

P&C (gemeente)

Een van onze opdrachtgevers, gemeente Hilversum, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Coördinator P&C. De opdracht start  medio november, heeft een inzet van 36 uur, een looptijd van tenminste 7 maanden en kent een optie op langdurige verlenging.

  • Nederland - Noord-Holland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1773

Organisatie

Onze opdrachtgever is ingericht als netwerkorganisatie. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor de gemeente. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Functie

Wat ga je concreet doen?

  • Je coördineert en begeleidt de totstandkoming van de jaarrekening 2024 van begin tot eind en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt. Je zorgt voor de tijdigheid en volledigheid van de jaarrekening. Als coördinator Planning & Control ben je ook  verantwoordelijk voor het coördineren van het bestuurlijk proces en de publicatie van de jaarrekening 2024.
  • Je organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken voor het tot stand komen van de jaarrekening 2024.
  • Je werkt nauw samen met de diverse afdelingen binnen gemeente Hilversum en jouw collega’s binnen het team Financiën en Control. Jij stelt de jaarrekening (zowel digitaal als op papier) samen. Jij zorgt voor de verbinding.
  • Jij weet als geen ander wat ieders bijdrage is, waar mogelijke knelpunten zitten en waar je moet ingrijpen. Je signaleert en informeert tijdig je belangrijkste stakeholders zoals de ambtelijks opdrachtgever en teammanager. De jaarrekening komt door bijdragen van veel collega’s uit de organisatie tot stand.
  • Jij zorgt dat iedereen op de hoogte is van wat zij wanneer moeten opleveren en stuurt hier actief op. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingsrichtingen. Je maakt werkbare planningen.
  • Je monitort de voortgang en bewaakt de deadlines, voortgang, kwaliteit en volledigheid om tijdige oplevering van relevante documenten te garanderen.
  • Je kent de samenhang tussen de verschillende documenten, ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt continu een kwaliteitsslag. Je coördineert de beantwoording van raadsvragen, moties en amendementen die betrekking hebben op de jaarrekening. Je bent de schakel tussen het team Financiën en Control, de interne Control afdeling en de accountant. Je begrijpt dus wat nodig is voor een goede interne controle, getrouwheid, rechtmatigheid en hoe dit moet worden vastgelegd en aangetoond.
  • Gedurende de interne en externe controle afstemmen van de werkzaamheden tussen team Financiën en Control en het team Concern Control Concern Audit. Ondersteunen en helpen van collega’s bij het opleveren van het controledossiers voor de externe accountant. Bewaken van de tijdige oplevering van deze controledossiers en het beoordelen en bewaken van de kwaliteit hiervan.
  • Ook volg je de ontwikkelingen op het gebied van financiën op de voet. Waar ontwikkelingen de P&C- producten, jaarrekening raakt, vertaal je deze ontwikkelingen, naar financieel beleid en verbetervoorstellen voor de P&C cyclus en bespreek je dit binnen de organisatie en jouw eigen team. Je zorgt samen met jouw collega’s dat de jaarrekening voldoet aan de laatste vereisten van de BBV en andere interne en externe wet- en regelgeving.

Functie-eisen

Vereisten / knock-outcriteria: 1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. Aantoonbare werkervaring in het coördineren van de Planning en Control cyclus (bij voorkeur de jaarrekening dan wel voorjaarsnota (kadernota), begroting bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv).
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 28 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen. Gunningscriteria: 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator Planning en Control, coördineren van een jaarrekening bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners.
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren van controledossiers voor de accountant (benoem dit duidelijk in het cv).
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias.
8. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is). Geef in jouwCV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills en anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik ook hier de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Google Review

 

hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.