Interim Coördinator Planning en Control – Noord-Brabant

Interim Coördinator

Planning en Control

Een van onze opdrachtgevers, de gemeente Moerdijk, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Coördinator Planning en Control met affiniteit voor liquiditeitsprognose. De opdracht start op zeer korte termijn, heeft een looptijd van in ieder geval 6 maanden en vraagt een inzet van 36 uur per week. 
 

  • Nederland - Noord-Brabant
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1804

Organisatie

Werken bij deze gemeente betekent werken in een gemeente met ambitie. Deze ambitie is primair gericht op het faciliteren van een comfortabele en veilige leef- en woonomgeving voor onze actieve en betrokken inwoners, met oog ook voor de steeds veranderende behoeften in de samenleving.  Dit vraagt een professionele, wendbare en verantwoordelijke organisatie. Hier is en wordt flink op geïnvesteerd door integraal te werken in domeinen én teams met coachende teamleiders. De verantwoordelijkheid wordt laag in de organisatie gelegd wat resulteert in meer eigenaarschap voor de medewerkers. Daarbij streeft de gemeente een informele cultuur na waarin vertrouwen, bevlogenheid, aansprekend zijn en samenwerken kernwaarden zijn. Deze ontwikkeling geeft veel vrijheid en ruimte voor (persoonlijke) ontwikkeling én vernieuwing en zorgt daarmee voor veel beweging en energie! Het team Financiën, Juridische Zaken en Inkoop is onderdeel van het Domein Interne Dienstverlening. Dit domein levert een bijdrage aan de opgaven van de andere twee domeinen en draagt daarmee bij aan een goede dienstverlening aan de inwoners. Er wordt gewerkt vanuit 4 principes: Werken vanuit de bedoeling, Ontzorgen zonder te onteigenen, Beperken, versterken & verbinden én Innoveren & vernieuwen.  

Functie

De opdracht: Het coördineren van het verbetertraject rondom de kwaliteit van het (controle)dossier van de jaarrekening, de financiële processen en het versterken van de betrouwbaarheid en transparantie van rapportages. Daarnaast het opzetten van een liquiditeitsprognose waarmee de gemeente over meerdere jaren inzicht krijgt op het gebied van treasury.  Daarbij horen de volgende verantwoordelijkheden:

  • Coördineren van de jaarlijkse planning van de jaarrekening waarbij de aandacht uitgaat naar het implementeren van verbeteringen naar aanleiding van bevindingen uit de accountantscontrole.
  • Opstellen van het (controle)dossier en de jaarstukken.
  • Signaleren van risico’s en knelpunten en adviseren over passende oplossingen.
  • Schakelen met interne stakeholders en externe partijen (zoals de accountant).
  • Bevorderen van kennisdeling en procesoptimalisatie binnen het team.

Functie-eisen

Kandidaatprofiel: Wij zoeken een financieel expert met coördinerende ervaring die snel schakelt, proactief knelpunten oplost en structuur aanbrengt. Iemand met een kritische kijk op de kwaliteit van het (controle)dossier die in staat is om gewenste veranderingen door te voeren en anderen hierin weet mee te nemen. En verder:

  • Minimaal een afgeronde Hbo opleiding, bij voorkeur in financiën, bedrijfseconomie of accountancy.
  • Minimaal 2 jaar relevante ervaring binnen planning & control.
  • Ervaring met het opbouwen van controledossiers voor de jaarrekening.
  • Ervaring met accountantscontroles en het opvolgen van bevindingen.
  • Affiniteit met het opstellen van een liquiditeitsprognose.
  • Uitstekende analytische vaardigheden en oog voor detail.
  • Communicatief sterk: je kunt helder en overtuigend adviseren.
  • Ervaring met gemeentelijke financiën en relevante systemen (bijv. Financials) is een pré. Net als ervaring met P&C cyclus binnen een gemeentelijke organisatie.
Geef in je CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), uiteraard met motivatie, en twee relevante referenties veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan dat je in jouw CV zoveel mogelijk woorden laat terugkomen die in de taakomschrijving en functie-eisen omschreven staan. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag werken. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij weet met wie je in zee gaat en wat jij van ons en wij van jou kunnen verwachten.

Wat verwachten wij in je motivatie?
Ten eerste natuurlijk de reden waarom jij deze opdracht graag vervult. Dat kan te maken hebben met de klant, de uitdaging, de materie…. Ten tweede verwoord je daarin waarom juist jij de juiste kandidaat bent voor deze opdracht of baan. Kortom: wat maakt jou nu zo passend? Dat zijn enerzijds je skills, anderzijds je competenties en ervaring in soortgelijke situaties. Gebruik daarin dan ook de termen die de opdrachtgever in de functieomschrijving en vereisten heeft gegeven.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Google Review

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.