Interim Financieel Adviseur (Ruimte) – Utrecht

Interim Financieel

Adviseur (Ruimte)

Voor een van onze opdrachtgevers, gemeente Utrecht, selecteert DutchDare International een Interim Senior Financial Adviseur Ruimte. De opdracht start begin mei, heeft een looptijd van minimaal 6 maanden. De gevraagde inzet is 32-36 uur per week.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1836

Organisatie

Utrecht heeft jou nodig! De stad groeit. Dit vraagt van de gemeente dat ze een sterke focus heeft op het begeleiden van deze groei zodat de stad aantrekkelijk, leefbaar en inspirerend is én blijft voor de inwoners, ondernemers en bezoekers. Met de groei van Utrecht, groeit ook het aantal opgaven in de stad en zijn Jaarlijks besteedt ontwikkelorganisatie Ruimte budget van circa 350 miljoen euro. Daar adviseer jij over vanuit team Financiën en jouw bijdrage doet er dus toe.
Ben jij dus de adviseur die gericht is op samenwerking en het team komt aanvullen met scherpe analyses en ideeën? Dan is dit de uitdaging voor jou! Utrecht zoekt op dit moment collega’s van jouw kaliber.

Functie

Als Senior Financieel Adviseur werk je in de ontwikkelorganisatie Ruimte binnen het team Financiën en Inkoop (25 mensen). Het team is onderverdeeld in een aantal clusters. Als senior ben jij verantwoordelijk voor het aansturen en begeleiden van 7 adviseurs op de inhoud en werk je ook mee op de inhoud. Samen met de adviseurs zorg je ervoor dat de budgethouders (steeds beter) worden ondersteund, zodat zij kunnen sturen en beheersen op de ruimtelijke ambities van de gemeente Utrecht en de middelen die daarvoor beschikbaar zijn.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Sparringpartner en mentor zijn voor teamleden die ook werkzaam zijn voor de opgaves zoals energietransitie, wonen en mobiliteit. Daarbij er ook voor zorgen dat de ondersteuning richting de manager / projectleider goed loopt.
  • De verantwoordelijkheid nemen voor signaleren en adviseren ter verbetering van Bedrijfsvoering- en/of ontwikkelingsprocessen.
  • Ontwikkelen van (informatie) processen en dashboards. Daarbij ben je ook proceseigenaar en heb je een verantwoordelijkheid in het steeds beter werkend en beschreven hebben van processen.
  • Geheel van stuurinformatie overzien en van daaruit adviseren.
  • Signaleren van risico’s en adviseren over beheersmaatregelen, risicobereidheid en verbetermogelijkheden. Daarbij ook binnen je eigen werkgebied bepalen welke werkzaamheden prioriteit hebben om de financiële processen, cijfers en advisering steeds beter op orde krijgen.
  • Op strategisch en tactisch niveau meedenken over de opgaves.
  • Bewaken van de financiële voortgang van projecten op bijvoorbeeld herinrichting openbare ruimte, vergroening, energietransitie en gebiedsontwikkeling. Samen met de opgavemanager, gebiedsmanager en medewerkers business control stel je de planning en control producten op.
  • Verbinding zoeken en samenwerken met andere organisatieonderdelen zoals Stadsbedrijven, Vastgoed en collega's Financiën op concernniveau.
  • Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt jouw werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Deze opdracht is succesvol voltooid:
  • Het projectmatig ontwikkeld en geïmplementeerd hebben van het goede adviesgesprek.
  • Het geoptimaliseerd hebben van de financiële dienstverlening met betrekking tot Erfpacht samen met de direct betrokken financieel adviseurs, financieel medewerkers en de collega’s die wij ondersteunen. Dit is o.a. meetbaar doordat werkzaamheden zijn overgedragen, kennis is en processen zijn vastgelegd en de collega’s die zij ondersteunen tevreden zijn.
  • Het (her)verdeeld hebben van werkzaamheden tussen financieel adviseurs.
  • Het zodanig (her)inrichten van het werk dat meer in minder tijd kan worden uitgevoerd.

Functie-eisen

Jij hebt/bent:

  • Een afgeronde opleiding bedrijfseconomie op WO niveau.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als (senior) financieel adviseur bij een gemeente.
  • Ervaring met het financiële deel van SAP4u.
  • Ervaren in het coachen en ondersteunen van collega’s vanuit een meewerkende rol, met focus op inhoud en proces.
  • Ruime ervaring met het afsluiten van een boekjaar, opstellen van een begroting en met de daarbij behorende financieel technische werkzaamheden.
Per 1 mei beschikbaar voor minimaal 32 uur. Daarnaast beschik je over de volgende competenties/persoonlijkheidskenmerken/vaardigheden:
  • Je hebt coachende vaardigheden op zowel de inhoud als het adviseren in huis om procesgericht te kunnen denken en werken.
  • Je bent een kritisch denker en kan kansen, belangen en risico’s vertalen naar gefundeerde adviezen.
  • Je bent in staat jouw directe collega’s te motiveren, werkzaamheden te overzien en van daaruit prioriteiten stellen en richting te geven en hebt oog voor de collega’s die je ondersteunt.
  • Je kunt zelfstandig projecten trekken en weet snel en helder te adviseren in een complexe omgeving met belangentegenstellingen. 
  • Je bent sociaal en communicatief sterk onderlegd, waarbij je moeiteloos schakelt tussen verschillende gesprekspartners zoals de managers, beleidsadviseurs, vakspecialisten en het MT.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.