nl
nl

Interim Financieel Adviseur – Zeist

Interim

Financieel Adviseur

Een van onze opdrachtgevers, de gemeente Zeist, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Financieel Adviseur. De opdracht start uiterlijk 15 November, heeft een looptijd van minimaal 6 maanden en kent een optie op verlenging. De gevraagde inzet is 32-36 uur per week.

  • Nederland - Utrecht
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1774

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne organisatie met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. Team
Het team Financiën geeft gevraagd en ongevraagd advies op de financiën en ondersteunt daarmee de organisatie met (strategische) advisering binnen de financiële planning en control cyclus van de gemeente. Het team stelt de documenten van planning en control (begroting, jaarrekening) op en zorgt voor het betalingsverkeer. De afdeling bestaat uit 3 clusters:

  • Financieel advies
  • Financieel beheer
  • Grootboek (inclusief gemeentebelastingen en treasury- en fiscale functie).
Het is een hecht team waar mensen er voor elkaar zijn en elkaar helpen. We werken op kantoor maar ook thuiswerken is een optie. Naast hard werken zorgen we ook voor een goede werksfeer, hebben we overleggen over de inhoud en drinken we maandelijks informeel een kop koffie met wat lekkers.

Functie

Als Financieel Adviseur draag je er aan bij dat onze gemeente financieel gezond blijft en dat de beschikbare middelen efficiënt worden ingezet voor projecten die de levenskwaliteit van onze inwoners verhogen. Van betere openbare voorzieningen tot duurzame ontwikkelingsinitiatieven. Jij bent de schakel tussen teammanagers en collega's (budgethouders) van één of meerdere teams binnen het sociaal domein. Je doet dit vanuit je financiële achtergrond en kijkt daarnaast ook mee naar de wereld achter de cijfers. Je bent niet alleen het eerste aanspreekpunt, maar ook een proactieve adviseur op het gebied van financiën en planning & control. Of het nu gaat om budgettering, financiële planning of investeringsanalyses, jij staat paraat om gevraagd én ongevraagd advies te geven. Concreet ga je aan de slag met: 

  • Voor één of meerdere teams binnen het sociaal domein fungeren als financieel adviseur voor budgethouders. Eén van de teams waarvoor we op zoek zijn naar een financieel adviseur is het team dat zich bezig o.a. houdt met de Participatiewet, het minima beleid en de sociale basis.
  • Het adviseren en begeleiden tijdens P&C-processen, specifiek de jaarrekening
  • Het adviseren over voorstellen en projecten met het oog op volledigheid, resultaatgerichtheid en financiële sluiting.
  • Het bewaken en uitvoeren van de financiële afspraken die gemaakt zijn tussen teams.
  • Het opstellen van financiële rapportages, analyses, begrotingen en begrotingswijzigingen.
  • Het vervullen van een signalerende rol bij de naleving van financiële wet- en regelgeving, fiscaal beleid en het opzetten van liquiditeitsplanningen.

Functie-eisen

Vereisten / knock-outcriteria:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een overheidsinstelling.
  • Aantoonbare werkervaring met financieel advies binnen het sociaal domein.
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
Gunningscriteria:
  • Aantoonbare werkervaring met P&C producten en het jaarrekeningproces binnen een gemeente.
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 november 2024.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.