nl
nl

Interim Sr. Financieel Adviseur Sociaal Domein – Zeeland

Interim Sr. Financieel

Adviseur Sociaal Domein

Een van onze opdrachtgevers, een middelgrote gemeente, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim Sr. Financieel Adviseur Sociaal Domein. Deze opdracht kan per direct starten en vraagt een inzet van gemiddeld 36 uur per week (fulltime). De looptijd is in ieder geval 5 maanden en er is kans op langdurige verlenging van de opdracht.

  • Nederland - Zeeland
  • Overheidsinstellingen - Gemeenten
  • 36 uur per week
  • Vacature-ID:1775

Organisatie

Het team F&C is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering en Dienstverlening en houdt zich bezig met vraagstukken binnen deze taakvelden. Het team bestaat op dit moment uit 28 medewerkers, variërend van medewerkers financiële administratie, functioneel beheerders tot beleidsmedewerkers planning en control en financieel adviseurs. Afgelopen jaren zijn behoorlijk wat nieuwe collega’s gestart zonder of met beperkte ervaring bij de gemeente. Deze collega’s zijn zich dus nog aan het ontwikkelen. Dit vraagt extra opleiding, coaching en aandacht. Tevens is de gemeente in beweging en lopen er veel projecten die extra dynamiek met zich mee brengen. Dit maakt de opdracht binnen deze gemeente tot een uitdagend speelveld voor de financiële professional.

Functie

Als Interim Sr. Financieel Adviseur Sociaal Domein ben je met jouw senioriteit op financieel en procesmatig gebied bij de gemeente in staat strategisch te adviseren aan het college, management en projectleiders. Tegelijkertijd voel je je comfortabel bij het coachen en begeleiden van jouw financiële collega's.

  • In jouw rol snap je het politieke spel en doorgrond je gemakkelijk beleidsterreinen.
  • Je zorgt ervoor dat het management en het bestuur goede beslissingen kunnen nemen op basis van analyses, business cases en toekomstscenario’s. Dit doe je door verbinding te maken met de beslissers en ze in het gehele traject mee te nemen in jouw advies.
  • Je kijkt vooruit, adviseert breed en kijkt daarbij nadrukkelijk verder dan de financiële aspecten. 
  • Als business controller signaleer je problemen, herken je belangrijke informatie en leg je verbanden tussen gegevens.
  • Je betrekt ideeën uit verschillende disciplines en de organisatie bij het oplossen van een probleem. Hierin onderzoek je alternatieven om zo een oordeel te vormen.
  • Je toont initiatieven om het werk te vergemakkelijken.
  • Je pakt jouw verantwoordelijkheid om financiële processen en producten te verbeteren. Daarin komt jouw kennis van business control en blik vanuit klantperspectief sterk naar voren.
  • In jouw werk adviseer je teamleiders en directieleden over hun bedrijfsvoering.
  • Je zorgt voor financiële beheersing. Tevens signaleer je kansen en risico’s en adviseer je hier ongevraagd en gevraagd over. Je wordt betrokken bij diverse vraagstukken op het gebied van bedrijfsvoering, financiën, processen, organisatieontwikkeling en capaciteit.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO/WO niveau op financieel-economisch gebied.
  • Je hebt 3-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij de gemeente en hebt ervaring in het adviseren op strategisch en tactisch niveau (bestuur en management).
  • Je bezit uitstekende communicatieve- en adviesvaardigheden.
  • Je bent een stevige persoonlijkheid en hebt bij voorkeur bewezen ervaring in de advisering aan teams en het coachen van collega’s.
  • Daarnaast ben je in staat proactief en initiatiefrijk binnen jouw eigen vakgebied te werken.
  • Je bent communicatief sterk en gedreven om resultaten te boeken.
  • Je bezit goede adviesvaardigheden en hebt een proactieve houding.
  • Je bent een echte teamplayer die vasthoudend en kritisch is. Het is belangrijk dat je initiatief durft te nemen, van aanpakken weet en de samenwerking opzoekt.
  • Je functioneert goed onder druk en bent sterk in plannen, organiseren en prioriteren.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

Aanbod

Inlichtingen

Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.

Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!

Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.  

Sollicitatie

DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.

 

Alle overige opdrachten staan hier

Ben jij de ideale professional voor deze vacature/opdracht en voldoe je aan de functie- eisen? Reageer direct en wellicht zitten wij binnenkort met elkaar aan tafel om het interview met de opdrachtgever voor te bereiden.