Introductie
Een van onze opdrachtgevers, het Kadaster, heeft DutchDare International gevraagd de selectie te doen van een Interim (Verander) Manager Control. De opdracht start begin april, heeft een looptijd van minimaal 12 maanden en vraagt een inzet van 36 uur per week. Er geldt een optie op verlenging.
Organisatie
De afdeling Concerncontrol is eindverantwoordelijk voor de opzet, financiële kaders en goede uitvoering van de periodieke Planning en Control cyclus van het Kadaster. Binnen de afdeling Concerncontrol vallen de functies financial control en business control. Ook is er aandacht voor fiscale vraagstukken. De afdeling maakt deel uit van de directie Financiën & Control (F&C) en bestaat momenteel uit 7 medewerkers.
De directie F&C is verantwoordelijk voor de overall control van de organisatie. De directie heeft daarmee een kaderstellende en faciliterende rol ten behoeve van een doelmatig en rechtmatig optreden door het Kadaster. Enerzijds is de directie doordrongen van het dienstverlenende karakter van haar werkzaamheden, anderzijds wordt kaderstellend geopereerd in nauw overleg met de overige directies. Bij de directie werken ongeveer 80 medewerkers in 5 afdelingen.
Functie
Als (verander) Manager Control zorg je er voor dat het Kadaster de financiële huishouding op orde houdt, ook op lange termijn. Deze opdracht bevat een drietal veranderopgaves, gericht op vernieuwing.
- Het inrichten en testen van het nieuwe ERP systeem. Beoogd is per 1/1/2026 over te stappen naar AFAS voor de domeinen financiën, inkoop en HRM. Q1 2026 is de nazorgfase.
- Het verder optimaliseren van onze financiële planning en control processen en rapportages. Dit volgt de jaarcyclus en loopt tot en met 31/12/2025.
- Het verder verbeteren van de werking van het 3 lijnen model en dan specifiek de tweede lijns controlwerkzaamheden. Dit loopt tot en met november 2025.
Je hebt ook aandacht voor de ontwikkeling van de afdeling en de medewerkers, maar de focus ligt op het zelfstandig uitvoeren van de drie veranderopgaves. Tot slot lever je inhoudelijke expertise en ervaringen bij de werkzaamheden en producten van de afdeling; bijv. de totstandkoming van het Meerjaren Beleidsplan, de jaarplanning en de jaarverslaggeving. Verder:
- Draag je zorg voor de planning, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden.
- Bevorder je een goede verbinding van de collega’s van de afdeling Concerncontrol met de primaire processen zodat de wereld achter de getallen goed geduid kan worden.
- Ben je domein eigenaar in de projecten en implementatie van het (nieuwe) ERP-systeem.
- Bewerkstellig je een hechte samenwerking tussen de financiële disciplines binnen en buiten de directie F&C, waaronder de decentrale business controllers.
- Ben je aanspreekpunt voor accountantscontroles.
- Voer je de nodige veranderingen door, in verbinding met de belangrijke partners binnen en buiten F&C.
De belangrijkste op te leveren resultaten zijn:
- Een go op de transitie naar AFAS per 1/1/2026 voor het domein control.
- Een eindrapportage over de (uitgevoerde) optimalisering van de financiële planning en control processen en rapportages.
- Een eindrapportage over verbeterde werking van het 3 lijnen model waarvan specifiek de tweede lijns control werkzaamheden.
Functie-eisen
- Academisch werk- en denkniveau, een afgeronde universitaire opleiding RA, RC of AA is een pré.
- Minimaal 5 jaar werkervaring met besturing, financial accounting en management accounting in de (semi-) publieke sector, werkervaring bij een ZBO is een pré.
- Minimaal 5 jaar interim management ervaring en stevigheid om vorm te geven aan de opbouw en ontwikkeling van de afdeling.
- Aantoonbare ervaring in verandermanagement en probleemoplossend vermogen om de veranderingen goed te begeleiden.
Geef in jouw CV en motivatie specifiek aan hoe jij aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
Inlichtingen
Denk jij aan de functie-eisen te voldoen, laat het ons weten. Stuur zo snel mogelijk jouw -op deze vacature/opdracht toegespitst- CV (in Word), veilig via onze website. Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Wat staat er in je CV?
Uiteraard omvat het CV jouw levensloop qua werk en ervaring. Denk eraan in jouw CV zoveel mogelijk woorden uit de taakomschrijving terug te laten komen. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
Na ontvangst van jouw gegevens, krijg je een bevestiging per e-mail. In de bijlage vind je een document, waarin beschreven staat hoe wij graag samenwerken.
Ben je zelf niet beschikbaar, maar ken je iemand die dat wel is en die volgens jou past op het functie profiel, wil je de opdracht dan doorsturen of contact met ons opnemen? Bij voorbaat bedankt!
Heb je behoefte aan meer informatie, bel dan met ons Recruitment team, +31 85 833 2040.
Sollicitatie
DutchDare International vindt privacy en cyber security erg belangrijk. Lees dan ook eerst ons Privacy Statement. Met het inschrijven en/of reageren op een opdracht of vacature ga je expliciet akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens door ons.
Alle overige opdrachten staan hier